Viikonloppuna taas töissä. Auto oli piiputtanut edellisiltana (moottorin sähkövikaa), kyllä nämä uudet autot on mahtavia.. Alta 20 tkm mittarissa ja joka viikonloppu saa käydä huollossa. Vika oli kuittaantunut auton sammutuksella, mutta isäntä oli kuitenkin käyttänyt sen huollossa. Tulos: Jotain vikaa on ollut, mutta tietokone ei näytä että mitä vikaa. Jep. No, tulipahan kirjattua ylös että vika on ollut jo takuuaikana jos tuo joskus tuohon leviää.. Koko ilta vain meni pienessä jännityksessä, mitä jos se valo syttyy taas?

Kohtuuvilkas ilta, hiljaisimpaan aikaan (ennen puolta yötä) sain pitkän kyydin ja sieltä palattuani puolen yön maissa olikin jo täysi härdelli päällä. Nuoria ravintolaan ja vanhempia pois. Räntäsade toi oman jännitysmomenttinsa iltaan, oli nimittäin ensimmäinen talvikeli tuolla autolla.. Hyvin Audi tottelee, ja kun ajaa niin matalilla kierroksilla jo valmiiksi, pyörät ei kovin kesken lyö tyhjää vaikka polkaisisi ihan reilustikin.

Puoli kahdelta ensimmäinen baari sulki ovensa. Autot (9kpl) tuntui taas loppuvan heti kesken, ja sitten vielä kyytiin istuu joku valopää..

  • Asiakas: Toiseen baariin.
  • Minä: Selvä..

(Muutamaa minuuttia myöhemmin)

  • Asiakas: Sullahan on vaitiolovelvollisuus? (v*ttumaiseen äänensävyyn)
  • Minä: Joo, niin on.
  • Asiakas: Niin sä et voi kertoa näistä mun asioista kenellekkään vaikka kuinka haluaisit!

(Joo, huomenna en edes enää muista miltä sinä näytit saatika puhuit... Huoh.)

  • Minä: Ei ole ollut tapana.
  • Asiakas: *työntää Electronin etupenkille* Odota mua, mä käyn vaan sisällä.
  • Minä: *kiroilen itsekseni mutta jään odottamaan, vilkuilen samalla baarin edustalla tupakoivia ihmisiä josko näkyisi tuttuja*

Asiakas tulee pian, ajautuu sanaharkkaan ulkona seisovien ihmisten kanssa. Portsarin puututtua tilanteeseen istuu autoon ja sanoo seuraavan osoitteen, minä lähden ajamaan.

  • Asiakas: Oliko ne sun hyviäkin tuttuja siinä ulkona?
  • Minä: Ei ollut, en tuntenut ketään..
  • Asiakas: Ai jaa, niiden puhe vain kuulosti siltä! (v*ttumainen äänensävy säilyy..)
  • Minä: Jaa kuulosti vai? Mitähän ne sitten sanoi?
  • Asiakas: Mulla on ollu aina sellainen periaate että jos sua kiinnostaa niin mene itse kysymään niiltä!

Voi yhden kerran.. Kieppaanko auton ympäri ja käyn kysymässä? Itsepä otit puheeksi! Loppumatka sujuu hiljaisuuden vallitessa, en minäkään määräänsä enempää jaksa yrittää kaikkia miellyttää.. Pankkikorttikuittiin jannu kirjoittaa: "Hyvää jakoa". Olisiko ollut jaTkoa? Vai pitääkö tässä ruveta jakamaan.. ;)

Kotona puoli kuudelta (mikä on harvinaista, näin myöhään (tai aikaiseen ;)) ajetaan vain muutaman kerran vuodessa). Niin, eikä se häiriövalokaan sitten onneksi syttynyt. Turhaa stressiä ;)