Meillä on pikkukaupunki, jossa on arkisin keskustan "tolpalla" (ei meillä muuta tolppaa olekaan ;)) kuusi autoa (+kaksi vapaalla) ja viikonloppuisin yksi kylätaksi tulee avuksi eli seitsemän autoa (+kaksi vapaalla). Joskus autot loppuu kesken jo ennen puoltayötä ja joskus taas meitä on liikaa..

Kuten viime lauantaina. Isäntä toi auton minulle klo 16 aikaan ja minä suuntasin puoli kahdeksan maissa kämpälle (siis "tolpalle" ;)). Kolme autoa ennen minua. Ensimmäinen vastasi kämpän puhelimeen vähän ennen kahdeksaa, toinen puoli yhdeksän aikaan ja kolmas ennen kymmentä. Minä olisin siis nyt keulalla, saisi puhelin soidakin.. Seuraavan kerran puhelimen soidessa tuo ensimmäinen jamppa (joka siis oli ollut kyytillä kahdeksalta) hyppää ylös sohvalta.
Työkaveri: "Ei kun mun vuoro!"
Minä: "Miten niin?"
Työkaveri: "Mä olin täällä jo kun sä tulit!"
Minä: "Joo, mutta sä kävit kyytillä sen jälkeen.."
Työkaveri: "En oo käyny, en varmasti ole. En ole käynyt missään seitsemän jälkeen!"
Minä en jaksa enää tapella (miehet.... :)) ja sanon että työkaveri voi mennä sille kyytille. Sen verran olen saanut hänet sekaisin, että hän ei enää muista osoitetta mihin oli menossa.. Hih ;)

Puhelin soi pian uudestaan ja nyt minä SAAN vastata. Asiakas tilaa taksin osoitteeseen xxxxxtie 8, minä kiitän ja lähden menemään. Päästyäni pihaan työkaveri soittaa: "Joo kyllä sä olit oikeassa, oli se sun vuoro, olin mä käynyt kyytillä, anteeksi kamalasti.." Huoh. Ko. herrasmies on tunnettu siitä, että alkaa olla jo pikkuisen liian seniili näihin töihin. Vihdoin talosta, jonka pihassa seison, tulee joku ulos (mittarissa jo 10,40€). Mies tallustaa ikkunani viereen ja avattuani ikkunan kysyy: "Mitä etsit?" "Tänne tilattiin taksi", minä selitän pahojen aavistusten vallatessa mieleni. "Ei tänne ole mitään taksia tilattu", mies toteaa ja kävelee sisälle. JJJEEEESS!!!! Tämähän alkaa todella lupaavasti.. Huokaisen, peruutan pois pihasta  ja päätän käydä kotona.

Myöhemmin illan aikana selviää, että osoite olisikin ollut xxxxtie 18, asiakas vain luuli olevansa toisen tuttavansa luona (joka siis asuu tuossa numerossa 8 samalla tiellä).